Dagsarkiv: 1 december, 2008

Brudklänning till en fjällräv

Vintageklänning

Vintageklänning

Jag ska gifta mig till våren. Att hitta brudklänning har visat sig vara mycket svårare än vad jag hade förutsett. Vilken tur att min frisör fick mig att börja tidigt. Hittills har jag gått på elimineringsmetoden: jag vill inte se ut som en bakelse, sjöjungfru eller grekisk gudinna. Med dissa begränsningarna har det visat sig vara få klänningar att välja mellan. Hjälp!

Jag har hittat en vintageklänning på Angelinas som jag tycker om. Nej, det är inte jag på bilden. Jag hade sett för mig lite mer 50-talsstuk, men vintage är kanske inte helt fel för en fjällräv som jag.

1 kommentar

Under Bröllop

Resetips: Boka hotell i USA på Hotwire.com

På den amerikanska sajten Hotwire kan du boka schyssta hotellrum utan att betala skjortan. Bättre hotell lägger upp restrum på sajten, den enda haken är att du inte för veta vilket hotell du får före du har betalat. Läskigt, men kanske värd spänningen.

Så här går det till: Du söker dig fram till det område du skulle vilja bo i och hur många stjärnor du vill ha, sen letar bokningsmotoren upp ett rum till dig, du betalar och får veta vilket hotell det är.

Fördelen för hotellerna är att de kan erbjuda restrum billigt utan att paja sin egen prissättning. Din fördel är uppenbar, du får mer än vad du betalar för.

Min kompis bokade rom i Miami genom Hotwire. Hon fick 4 nätter för priset av 3 på ett bra hotell på Central South Beach. Det var lite nervöst, men när hon fick reda på vilket hotell det blev, var hon jättenöjd.

Lämna en kommentar

Under Restips