Dagsarkiv: 18 januari, 2009

Indien Mysore Nuggets – riktig gott kaffe

Indian Mysore Nuggets

Indian Mysore Nuggets

Mmmmm….Indien Mysore Nuggets från Johan & Nyström smakar otroligt gott. Jag gillar mörkrostad kaffe och då funkar det rätt så bra med expressoböner även till presskannan. Indien Mysore Nuggets har fått sitt namn från storleken på bönerna och att de är blågröna i färgen. Den doftar lite av kardemumma-, kanel- och muskotträd som växer sida vid sida med kaffeträden och som ger kaffet dess lite kryddigt mjuka karaktär. Indien är ett nytt kaffeland för mig, jag är kär.

Lämna en kommentar

Under Dryck

Lampor från ikea

ikea Basisk

ikea Basisk

Min eviga letan efter snyggt och effektivt insynsskydd fortsätter. I dag hittade jag en kandidat till fönsterlampa på ikea, lampan Basisk. I samma vändan hittade jag den här coola lampan också, en hink med en lampa i. I like.

Ikea PS

Lämna en kommentar

Under Inredning