Dagsarkiv: 17 januari, 2009

Insynsskydd – en återkommande fråga

Min bättre halva tycker nog jag är lite paranoid, men jag har svårt för att vänja mig vid insynet vi har i vårt kök. Visst måste man titta ordentligt, men endå, det känns som alla som åker förbi på vägen kan se rakt in i vårt kök. Tidigare har jag värderat både rispappergardiner och plisse, vi har mycket stora fönster så då måste jag specialbeställa och jag har lite svårt att motivera kostnaden. Från tid till annan är jag inne på spåret av att hänga upp fönsterlampor, men jag hittar ingen som är snygga. Just nu värderar jag att sy hissgardiner efter mått själva och hänga upp det med en extra gardinstång. Jag skulle vilja att den stången går nära väggen, hoppas det går att få tag på.

Hittade en bild och beskrivning på hur jag gör på skönahems hemsida. Följande utrustning behövs:

  • tyg som täcker hela fönstret (jag tänker köra ett vitt tyg som släpper igenom mycket ljus, till exempel linne)
  • band eller snöre till hissanordningen
  • 4 st tunna men stadiga rundstavar
  • 10 små ringar, ca 1,5 cm i diameter

Lämna en kommentar

Under Inredning